Cala es Calo, Mallorca – Cala Son Saura, Cala Galdana, Menorca, 12.7. do 15.7.; 31,3 NM

Danes je torej dan za prečenje do zadnjega otoka Balearov, nama že lani najdražje Menorce. Če je bilo včeraj vetra preveč, je to dopoldne čista bonaca. Odsidrava že ob šesti uri, ko se tu komaj dela dan. Tok nama krepko pomaga in 28 milj do prvega sidrišča na Menorci, Cale Son Saura, sva potrebovala le dobrih pet ur. Zasidrava v čudoviti modrini plitvega zaliva z lepo peščeno plažo, ki pa je do zadnjega kotička polna. Ob robu zaliva je zasilni privez, dve veliki motornjači na vsakih nekaj ur pripeljeta novo veliko skupino kopalcev. Tudi na sidrišču je gneča in ker je še signal zelo slab po kosilu odsidrava. Najprej si ogledava Calo Turqueto, eno najslikovitejših na otoku, a tu signala sploh ni. Ni kaj, naprej bo treba, zjutraj kliče služba ! Objadrava še Calo Macarello in končno zasidrava v Cali Galdana. Ta je obljudena , v njej je ob plaži velik hotel in signal je zelo močan, dovolj za zahteven Krkin citrix ! Zasidrava najprej na 9 metrih in potem še dvakrat popravljava ter končno najdeva odlično mesto na šestih metrih. Tu bova ostala do petka popoldne, saj napovedujejo tramontano do 30 vozlov !

Dva delovna dneva s prekinitvami za kopanje sta se zelo prilegla ! Tudi večerni sprehodi do okoliških zalivov in gurmanski užitki v gostilnah na obali. Menorca je znana po tem, da ima okoli in okoli otoka lepo urejeno pohodniško pot. Do bližnje Cale Mitjana in nazaj je šest kilometrov večernega sprehoda, deloma po lepo urejenem naselju vil in deloma po gozdu. Zaliv Mitjana je tako lep, da ti vzame sapo ! Smaragdno zelena voda in beli klifi, kjer so še pred stoletjem klesali kamnite bloke ! Brez hotelov in apartmajev, le za tiste, ki so se pripravljeni podati sem peš.

Naselje Cala Galdana je ravno prav veliko, ob plaži sta dva večja hotela, nekaj apartmajev in seveda spodobna izbira tavernic, gostiln, slaščičarn… Že prvi večer sva izbrala majhen lokal, pred katerim so ljudje čakali v vrsti za prosto mizo. To pa bo nekaj! Gostilnica ima izvrstno kuhinjo, bogato izbiro spodobno velikih tapasov in zelo razumne cene. Dvakrat sva večerjala v njen, odlično ! Prva otoška kuhinja: polnjene čebule, jedi iz kuhane jagnjetine, pa seveda ribe, lignji in škampi. A to zadnje je bolj za turiste, domačini imajo najraje mesne jedi, ki se jedo na žlico in so v gosti paradižnikovi omaki. Že vedo zakaj…

Na tem sidrišču sva preživela tudi petek, za katerega je bila napovedana zelo močna tramontana, ki pa se je ustavil na dobrih 30 vozlih. Piha ves dan in se pod večer malce umiri. Ravno dovolj za skok na kopno in večerni sprehod. Danes sva se podala proti zahodu do Cale Macarella, dobrih pet kilometrov tja in nazaj. Še ena dah jemajoča plaža s smaragdno modro barvo morja, pot pa zelo lepo urejena, zadnji strmi del spusta po lesenih pontonih in stopnicah. In tako je menda okoli in okoli otoka !

Ob povratku na zahodnem delu sidrišča opaziva pobočje z izruvanimi velikimi borovci. Počasi jih žagajo in ponovno urejajo to brežino, izruval pa jih je orkanski veter v aprilu letos. Z vetrom na Menorci res ni šale.